Nu ik in November/December 2018 heb besloten om voortaan als zzp-er aan de slag te gaan, zijn er al best wat drukke weken voorbijgegaan. Allereerst nog even genieten van de vakantiedagen die ik nog tegoed had bij mijn vorige werkgever. Ondertussen veel lezen en googlen , om te kijken wat er nu allemaal bij de start van zo’n nieuw bedrijf komt kijken. Een eerste bezoek aan de kamer van koophandel, het bedenken van een bedrijfsnaam en logo, het registreren van een website, het beginnen met het ontwerpen van een website (wat ik toch allemaal ook zelf wil kunnen doen). Verder het in kaart brengen van mogelijke diensten die ik zou kunnen aanbieden, het in kaart brengen van de mogelijke klanten die ik zou kunnen benaderen, nadenken over het financiele plaatje: de benodigde investeringen, inkomsten, algemene voorwaarden etc… Ook bedenken of ik de administratie zelf wil gaan doen of deze uit ga besteden en waar ga ik mijn zakelijke bankrekening openen. Ondertussen ook nog de ontwikkelingen in de markt blijven bijhouden etc. Bij elkaar al heel wat uurtjes in het voorbereiden gestoken (ik verveel me dus nog niet!) Dit alles zonder nog officieel operationeel te zijn, maar een goede voorbereiding is het halve werk (ook al is een financiele begroting in dit stadium,naar mijn mening nog vrij moeilijk te maken. (Zeker ook omdat ik 1 van de weinige personen ben die vanuit een situatie van volledig afgekeurd zijn toch wil blijven werken)! Mensen die mij kennen weten dat ik me het liefste ook altijd goed wil voorbereiden op allerlei zaken, dus eerst alles zo veel mogelijk op orde en dan pas officieel beginnen. Deze week nog een startersdag bij de KvK, en volgende week me dan officieel inschrijven. Dan waarschijnlijk eind januari een dagje naar de IPM in Essen om te netwerken en mijn bedrijfje verder te promoten. En hopelijk zo snel mogelijk daarna mijn eerste opdracht.
Geef een reactie